قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان

جالب است بدانید که تعداد باکتری‌های موجود در دهان حدودا به عدد 700 می‌رسد که گاها این باکتری‌ها به دلایل مختلف موجب عفونت دندان می‌شوند بر این اساس به منظور خشک کردن عفونت باید از قرص‌های چرک خشک کنی چون آموکسی سیلین، پنی سیلین، سفالیکسین و … استفاده کنید. عفونت نیاز به درمان فوری دارد و در صورتی که کنترل نشود گسترش پیدا کرده و به سایر قسمت‌های بدن وارد می‌شود به همین دلیل بهتر است از چرک خشک کن‌های قوی در این زمینه استفاده کنید، در ادامه بهترین قرص‌ها و داروها برای از بین بردن عفونت دندان را معرفی و مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بهترین قرص چرک خشک‌ کن دندان

عفونت زمانی که در بدن گسترش پیدا کند باعث تورم شدید، درد بسیار زیاد و تب می‌شود بر این اساس باید از آنتی بیوتیک استفاده کرده و به کنترل عفونت بپردازید. چرک خشک کن در این زمینه می‌تواند تا حدودی عفونت را کنترل کند. زمانی که دندان درد شدیدی داشته و مصرف قرص نیز افاقه نکرد باید در زمان کوتاهی به کارشناسان این حوزه مراجعه کرده و به طور تخصصی درمان شوید. در ادامه برخی از قوی‌ترین انواع چرک خشک کن را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

بهترین قرص چرک خشک‌ کن دندان

آموکسی سیلین

آموکسی سیلین اولین دارویی است که اغلب افراد برای درمان عفونت دندان پس از لمینت از آن استفاده می‌کنند. این دارو روی بسیاری از باکتری‌های دهان موثر بوده و به منظور درمان عفونت انگلی و آنائروبیک نقش کلیدی ایفا می‌کند. برای استفاده از این دارو اگر درد خفیفی دارید روزانه 250 میلی گرم از آن استفاده کنید، برای بزرگسالان مصرف 500 میلی گرم مناسب بوده و اگر عفونت شدیدی دارید استفاده تا 875 میلی گرم توصیه می‌شود. برای پیشگیری از عفونت دندان پس از خدمات دندانپزشکی، بهتر است با مراکز معتبر تماس گرفته و ضمن دریافت اطلاعات از خدمات ارائه شده قیمت لمینت دندان را جویا شوید.

کلیندامایسین

کلیندامایسین برای طیف گسترده‌ای از عفونت‌های باکتریایی دهان مناسب در نظر گرفته شده و رشد باکتری‌ها را در دهان متوفف می‌کند. بهتر است این دارو را با تجویز دندانپزشک مصرف کنید تا از اثرات جانبی آن در امان بمانید. این دارو فقط روی درمان عفونت باکتریایی موثر بوده به همین دلیل روی عفونت ویروسی چون آنفولانزا یا سرما خوردگی هیچ تاثیری ندارد بر این اساس باید گفت برای درمان درد دندان گزینه مناسبی است.

پنی سیلین

پنی سیلین از آن دست داروهایی است که برای رفع و از بین بردن عفونت باکتریایی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. دقت داشته باشید که این دارو باید با توجه به تجویز دندانپزشک مورد استفاده قرار گیرد تا عوارض جانبی آن کاهش پیدا کنند. از جمله مهمترین عوارض این دارو باید به ایجاد سر گیجه، ورم، تب، کهیر و تنفس سریع اشاره داشته باشیم. همچنین به سبب قدرت بالای پنی سیلین بهتر است در عفونت شدید از آن استفاده کنید.

آزیترومایسین

آزیترومایسین دارو به منظور درمان عفونت دندان موثر بوده و در برابر طیف گسترده‌ای از باکتری‌ها عملکرد مناسبی از خود نشان داده و به کاهش پیدا کردن عفونت در بدن یاری می‌رساند. بدین ترتیب در صورتی که بدن به کلیندامایسین واکنش نشان نداده و فرد به پنی سیلین حساسیت داشته باشد بهتر است از این دارو استفاده کند. دوز معمولی این دارو برای عفونت دندان به 500 میلی گرم در هر 24 ساعت برای سه روز می‌رسد.

سفالیکسین

از جمله دلایل برای انتخاب سفالیکسین به منظور از بین بردن عفونت دندان را باید مقابله با طیف گسترده‌ای از باکتری‌ها در نظر گرفت. بدین ترتیب در صورتی که به پنی سیلین حساسیت دارید این دارو بهترین گزینه برای خشک کردن عفونت است. همچنین عوارض جانبی کمی داشته و برای افراد حساس چون زنان باردار و بیماران گزینه مناسبی به حساب می‌آید. دقت کنید که افراد دارای مشکلات کلیوی و گوارشی نباید این دارو را مورد استفاده قرار دهند.

مترودینازول

مترودینازول یک آنتی بیوتیک قوی است که بسیاری از بیماری‌های انگلی و باکتریایی را کنترل کرده و در برابر باکتری‌های بی هوازی نیز موثر واقع شده است. بهتر است به هنگام پوسیدگی دندان، گسترش عفونت و عدم پاسخگویی سایر داروها مترودینازول را مصرف کنید، این دارو به سبب توانایی نفوذ به بافت‌های عمیق به مبارزه با باکتری‌ها پرداخته و بیماری را کنترل می‌کند بر این اساس انتخابی ایده‌آل برای عفونت دندان است. برای کاهش عفونت دندان پس از ایمپلنت از این دارو استفاده کنید، در صورت تمایل به آگاهی از هزینه ایمپلنت دندان با متخصصین این حوزه تماس گرفته و از قیمت دقیق آگاه شوید.

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان

از جمله بهترین آنتی بیوتیک‌ها برای از بین بردن عفونت دندان باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

• داکسی سایکلین: این آنتی بیوتیک به شکل قرص و کپسول تجویز شده و باید آن را با یک لیوان آب حدود 1 ساعت قبل غذا یا 2 ساعت پس از غذا مصرف کنید. این دارو در برابر بسیاری از باکتری‌ها موثر بوده و در صورتی که عفونت به سایر آنتی بیوتیک‌ها پاسخ ندهند گزینه مناسبی است.
  • سفیکسیم: در صورتی که به قرص‌هایی چون آموکسی سیلین و پنی سیلین حساسیت داشته باشید دندانپزشک قرص سفیکسیم را تجویز می‌کند. اصولا این دارو با دوز 250 میلی گرم هر 4 ساعت و با دوز 500 میلی گرم هر 8 ساعت مصرف می‌شود.
  • تتراسایکلین: از بهترین قرص‌ها برای رفع عفونت باکتریایی لثه است که از تجزیه استخوان بافت همبند جلوگیری کرده و مانع فعالیت پروتئینی به اسم کلاژناز می‌شود. بر این اساس برای رفع عفونت دهان موثر است.

چرک خشک کن قوی برای عفونت لثه

از جمله بهترین چرک خشک کن‌ها برای درمان عفونت دندان باید به مترودینازول، آموکسی سیلین و پنی سیلین اشاره داشته باشیم. این داروها برای رفع بسیاری از عفونت‌ها کاربردی ظاهر شده و با توقف در رشد باکتری به بهبود سریع‌تر لثه و دندان یاری می‌رسانند. بدین ترتیب با توجه به دستور العمل دندانپزشک پس از دریافت خدمات دندانپزشکی دارو را در دوره مورد نظر مصرف کنید تا در کوتاه‌ترین زمان نتایج آن را مشاهده کنید. به این منظور بهتر است به دنبال خدمات ارزان نبوده و پیش از دریافت خدمات از هزینه بلیچینگ دندان و سایر خدمات اطلاع پیدا کنید.

آبسه یا عفونت دندان چیست؟

در صورتی که دندان پوسیده و آسیب دیده درمان نشود دچار عفونت شده و بدین ترتیب عفونت حد فاصل خط بین لثه و استخوان فک را می‌‌گیرد. اگر این بیماری به طور کامل از بین نرود عفونت به تمامی نقاط بدن گسترش پیدا کرده و عوارض مخربی را با خود به دنبال خواهد داشت. این عفونت مجموعه‌ای از سلول‌های سفید مرده خون، بافت باقی مانده و میکروارگانیسم‌ها است که از علائم آن باید به درد فک و گردن اشاره کرد.

در چه مواردی به چرک خشک کن قوی احتیاج پیدا می‌کنید؟

در صورتی که عفونت به ریشه دندان رسیده و به سایر قسمت‌های دهان گسترش پیدا کرده باشد باید به مصرف آنتی بیوتیک بپردازید تا از ورود آن به قسمت‌های بدن جلوگیری شود. به این منظور مصرف آزیترومایسین و کلیندامایسین می‌تواند گزینه مناسبی برای درمان باشد.

کدام چرک خشک کن‌ها برای عفونت دندان مناسب هستند؟

از جمله بهترین چرک خشک کن‌ها برای رفع عفونت دندان و بهبود سلامتی وضعیت دهان باید به موارد زیر اشاره کنیم:

• آموکسی سیلین
  • سفالکسین
  • مترونیدازول
  • سفتریاکسون
  • سفالیسپوزین‌
  • کینولون‌

چه مدت نیاز به مصرف آنتی بیوتیک دارید؟

این موضوع با توجه به وضعیت هر فرد متفاوت است، اصولا این داروها به شکل روزانه و به مدت 1 هفته مصرف می‌شوند. در صورتی که مراجع درد شدیدی داشته باشد آنتی بیوتیک هر 4 الی 6 ساعت تجویز می‌شود. اگر پس از 1 دوره مصرف درد التیام پیدا نکرد بهتر است به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید تا درمان تخصصی آغاز شود.

دندانپزشک چرا آنتی بیوتیک‌های متفاوتی تجویز می‌کند؟

دندانپزشک با در نظر داشتن شرایط و وضعیت مراجع بهترین آنتی بیوتیک را تجویز می‌کند. در این زمینه ممکن است برخی از افراد به برخی از آنتی بیوتیک‌ها چون پنی سیلین حساسیت داشته باشند. علاوه بر این نوع باکتری و شرایط بدن و سن بیمار نیز در تجویز آنتی بیوتیک اهمیت بسیار زیادی دارند که دندان پزشک باید به تمامی آن‌ها توجه کند.

چرا دندان دچار عفونت می‌شود؟

از جمله مهمترین علل عفونت دندان باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

• داشتن رژیم غذایی نامناسب و مصرف قند بالا
  • مصرف برخی از داروهای خاص در دراز مدت
  • داشتن دندان پوسیده و عدم درمان آن
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  • درمان کانال ریشه

علائم وجود عفونت دندان

برخی از مهمترین علائم وجود عفونت دندان به شرح زیر است:

• حساسیت در هنگام خوردن و نوشیدن غذای سرد و گرم
  • داشتن درد شدیدی که با مصرف آنتی بیوتیک مسکن نیز التیام پیدا نکند.
  • تغییر رنگ 1 الی چند دندان
  • احساس تورم در لثه و فک
  • عدم توانایی در باز کردن دهان
  • احساس بو و مزه بعد در دهان

چرک خشک کن قوی همیشه برای درمان عفونت دندان مناسب است؟

در جواب به این سوال باید گفت که تمامی داروها به منظور از بین بردن تمامی عفونت‌ها مناسب نیستند بر این اساس دندانپزشک با توجه به مشکل مراجع بهترین دارو را تجویز می‌کند. بدین ترتیب نمی‌توان به صورت دقیق مشخص کرد که کدام آنتی بیوتیک درمان دائمی برای عفونت دندان است و این موضوع به نظر متخصصین بستگی دارد.

می‌توانیم بدون مراجعه به دندانپزشک آنتی بیوتیک مصرف کنیم؟

مصرف آنتی بیوتیک به طور خودسرانه عواقب جدی به دنبال داشته و ممکن است حتی باعث مقاوم‌تر شدن باکتری‌ها شود بر این اساس به این موارد دقت داشته باشید. همچنین در صورت تشخیص نادرست بیماری درمان به تعویق افتاده و درد دندان تشدید خواهد شد.

عفونت‌های رایج دندان

از جمله عفونت‌های رایج دندان باید به موارد زیر اشاره کنیم:

• آبسه دندان که به تجمع چرک در اطراف دندان می‌انجامد.
  • پریودنتیت که التهاب لثه و بافت نگهدارنده آن است.
  • پالپیت نیز التهاب پالپ است که حاد یا مزمن خواهد بود.

درمان‌های خانگی برای خلاص شدن از شر عفونت دندان

به منظور درمان خانگی برای رفع عفونت دندان می‌توان به غرغره کردن آب نمک، کمپرس سرد، قرار دادن کیسه چای روی دندان، جویدن سیر یا پیاز و … اشاره داشته باشیم. همچنین قرار دادن پنبه آغشته به روغن میخک نیز در این زمینه موثر به حساب می‌آید.

چه کار‌هایی قبل از مراجعه به دندانپزشک می‌توانید انجام دهید؟

پیش از مراجعه به دندانپزشکی بهتر است دهان خود را با محلول آب نمک شستشو دهید، از کمپرس آب سرد و مسکن‌های بدون نسخه چون استامینوفن استفاده کنید. به آرامی روی دندان مسواک زده و از مصرف غذاهای چسبناک و سفت خودداری کنید. مصرف غذاهای سالم، نرم و مایع می‌تواند در کاهش درد موثر به حساب آید.

سئو جاب تیم

امتیازدهی به مقاله