کامپوزیت نچرال یا طبیعی چیست؟

کامپوزیت نچرال

کامپوزیت دندان طبیعی اصطلاحی برای آن دست از مواد Composite است که رنگی طبیعی دارند و برای ترمیم دندان گزینه مناسبی هستند. این نوع اصولا از مواد طبیعی و سازگار با بدن انسان تهیه شده و رنگی مطابق با رنگ دندان دارد، طول عمر زیادی داشته و از مقاومت بالایی برخوردار است بر این اساس سال‌ها دوام می‌آورد. از جمله نکات مثبتی که در مورد این محصول وجود را باید مقاومت بالا در برابر ساییدگی، تغییر رنگ و شکستگی در نظر بگیریم. Composite طبیعی از نظر مواد تشکیل دهنده، ظاهر و قیمت نهایی با سایرین متفاوت بوده و به نوعی می‌توان گفت فاقد مواد شیمیایی است. به سبب اینکه از متریال مرغوب و درجه یک تهیه شده نسبتا قیمت بالایی دارد، نکته قابل توجه این است که به سبب متریال مرغوبی که در ساخت آن استفاده شده طول عمر و دوام زیادی دارد به همین دلیل گزینه مناسبی برای استفاده و ترمیم دندان خواهد بود. در صورتی که به دنبال دریافت این نوع خدمات دندانپزشکی هستید بهتر است بهترین رنگ و برند را برای آن انتخاب کنید.

رنگ طبیعی کامپوزیت دندان

از جمله مهمترین تصمیمات برای ترمیم دندان با کامپوزیت ژاپنی انتخاب رنگ طبیعی است که با رنگ دندان‌ها هماهنگی داشته باشد. رنگ طبیعی ظاهری جذاب به چهره بخشیده و با رنگ پوست و دندان نیز مطابقت داشته و بر این اساس کمتر جلب توجه می‌کند. بر این اساس بهتر است در هنگام انتخاب این نوع رنگ به موارد زیر دقت داشته باشید.

  1. رنگ دقیق دندان را در نظر بگیرید، دندانپزشک با بهرمندی از شید گاید رنگ اصلی دندان را تعیین می‌کند.
  2. به رنگ پوست خود توجه کنید، افراد دارای پوست روشن از Composite روشن و افراد دارای پوست تیره بهتر است از رنگ تیره استفاده کنند.
  3. رنگ لثه نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده و باید با رنگ متریال هماهنگی داشته باشد.
  4. به رنگ دندان‌های مجاور نیز دقت کنید تا چهره‌‌ای طبیعی برایتان ایجاد شود، بدین ترتیب نظر افراد به سمت دندان‌ها جلب نمی‌شود.

طبیعی ترین رنگ کامپوزیت دندان

طبیعی‌ترین رنگ کامپوزیت برای هر فرد با فردی دیگر متفاوت است، هماهنطور که گفته شد رنگ پوست و دندان‌های مجاور در این زمینه موثر در نظر گرفته می‌شوند. سفیدترین رنگ‌ها A1 و B1 هستند که به سفید هالیوودی معروف بوده و برای افرادی که لب‌های صورتی و پوستی سفید دارند مناسب خواهد بود در غیر این صورت فرمی غیر طبیعی به صورت می‌بخشد. رنگ C1 برای پوست‌های کمی تیره مناسب است چرا که ته مایه دودی رنگ به رنگ سفید اضافه کرده و گزینه مناسبی به حساب می‌آید. در صورتی که به دنبال رنگ‌های طبیعی و سفید هستید پیشنهاد می‌شود A2  و B2 را مورد استفاده قرار دهید که از جمله پرطرفدارترین رنگ‌های موجود هستند. در این زمینه بهتر است با توجه به نظر دندانپزشک و وضعیت دندان از آن‌ها استفاده کنید.

کامپوزیت طبیعی

پولیش دندان طبیعی

پولیش دندان طبیعی یک روش درمانی است که به صاف کردن سطوح دندان پرداخته و تمامی لکه‌ها را از بین می‌برد، موجب براقی و سفیدی دندان شده و به سبب اینکه از متریال طبیعی استفاده می‌کند به هیچ عنوان به مینای دندان آسیبی وارد نخواهد کرد. بر خلاف روش‌های شیمیایی به مینای دندان آسیبی نزده و عوارض جانبی کمی به دنبال دارد. از جمله نکات مثبت در مورد این روش را باید حساسیت کمتر دندان‌ها در نظر گرفت.

در صورتی که به دنبال پولیش دندان در خانه هستید پیشنهاد می‌شود از جوش شیرین، توت فرنگی، روغن نارگیل و زغال فعال کمک بگیرید. این محصولات به سبب اینکه حاوی اسیدهای چون اسید مالیک و اسید لوریک هستند به از بین بردن باکتری‌ها پرداخته و به مرور دندان‌ها را سفید می‌کنند به همین دلیل گزینه مناسبی برای پولیش طبیعی هستند. دقت داشته باشید که این روش طبیعی سفید کردن دندان باید با ملایمت و به طور مکرر انجام شود. همچنین بهتر است در این زمینه با کارشناسان صحبت کرده و از آن‌ها مشورت دریافت کنید. به منظور پولیش پذیری طبیعی به شکل حرفه‌ای و کامپوزیت دندان در تهران به مراکز معتبر این حوزه مراجعه کنید.

کامپوزیت دندان با رنگ طبیعی

کامپوزیت دندان با رنگ طبیعی شرایطی را ایجاد می‌کند تا نواقص دندان را به خوبی برطرف کرده و لبخندی زیبا و جذاب داشته باشید. در هنگام انتخاب بهترین رنگ باید به درجه تغییر در سایه رنگ دقت داشته باشید تا محسوس نباشد، درجه سایه را به دقت مورد بررسی قرار دهید چرا که ممکن است در زمان قرار گرفتن آن ها کنار یکدیگر تیره‌تر یا روشن‌تر نشان داده شوند.

جالب است بدانید رنگ سفیدی چشم نیز در این زمینه تاثیر بسیار زیادی دارد به همین دلیل در صورتی که به دنبال برخورداری از Composite با رنگ طبیعی هستید، بهتر است رنگ متریال با سفیدی چشم مطابقت داشته باشد. بر این اساس نظر کارشناس را نیز جویا شوید تا با توجه به تمامی پارامترهای ذکر شده دقت داشته باشید و تناژهایی را برای آن در نظر بگیرید که با رنگ پوست، سفیدی چشم و دندان‌‌های طبیعی هماهنگی پیدا کند.

 

کامپوزیت ونیر رنگ طبیعی

رنگ ونیر  در طبیعی بودن آن نقش مهمی را ایفا می‌کند به همین دلیل در هنگام بهرمندی از آن باید به فاکتورهای گوناگونی دقت داشته باشید. از جمله عوامل مهم در این زمینه باید به افزایش سن اشاره کرد. با افزایش سن دندان‌ها به طور طبیعی تیره شده به همین دلیل در صورتی که سن شما بالا است بهتر است به دنبال رنگ‌های تیره‌تر باشید. میزان شفافیت در طبیعی بودن رنگ این نوع متریال موثر بوده بر این اساس این موضوع را در نظر بگیرید. در نهایت باید گفت که مهارت و تجربه دندانپزشک نیز بسیار مهم است چرا که یک متخصص می‌تواند با توجه به ویژگی‌هایی اشاره شده چون رنگ پوست و دندان، رنگی طبیعی را برایتان انتخاب کرده و به طور حرفه‌ای آن را جایگذاری کند.

کامپوزیت دندان خیلی طبیعی

برخورداری از کامپوزیت خیلی طبیعی یک تصمیم شخصی بوده و به نظر شما بستگی دارد، برخی از افراد ترجیح می‌دهند از رنگی استفاده کنند که به رنگ پوست تضاد داشته باشد تا توجه دیگران را به خود جلب کنند. بر این اساس با توجه به سبک زندگی و سلیقه خودتان رنگی را انتخاب کنید که طبیعی بوده و با دندان همخوانی دارد. رنگ Composite دندان خیلی طبیعی با سایر دندان‌ها یکسان است به همین دلیل در هنگام حرف زدن یا خندیدن در جمع کسی متوجه آن نشده و به بر این اساس می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتری در جمع حاضر شوید.

 

کامپوزیت دندان خیلی طبیعی

بهترین برند کامپوزیت ips

از جمله بهترین برندهای تولید کننده کامپوزیت ips را باید موارد زیر در نظر بگیریم:

کامپوزیت بیسکو

از جمله معروف‌ترین برندهای آمریکایی است که در محصولات خود از سیلیکات کلسیم استفاده کرده و به منظور حفظ لثه بسیار کاربردی عمل کرده است. این برند در محصولات از ماده هیدروکسید بهرمند شده تا دوام و استحکام آن افزایش پیدا کند.

کامپوزیت کازمادنت

از جمله برندهای آمریکایی است که فرم دهی و پولیش پذیری بالایی داشته و بدون نیاز به ترمیم به راحتی تا 5 سال روی دندان باقی می‌ماند. دو نوع Composite نانوفیل و میکروفیل توسط این برند تولید و عرضه شده بر این اساس طرفداران بسیار زیادی از سوی دندانپزشکان پیدا کرده است.

کامپوزیت توکویاما

از بهترین برندها است که تنوع رنگی بسیار زیادی داشته و با طیف رنگی 20 رنگ توسط یک شرکت ژاپنی تولید می‌شود. خواص شیشه‌ای مرغوبی داشته و دوام بالایی دارد. همچنین پولیش پذیری بالایی داشته و با قیمت مناسب در دسترس قرار گرفته است.

سفیدترین رنگ کامپوزیت

سفیدترین رنگ  A است که بسیار سفید بوده و تناژ A1 آن به قدری روشن است که به راحتی توجه افراد را در هنگام حرف زدن به خود جلب خواهد کرد. جالب است بدانید که برخی از برندهای تولید کننده چون وشو سایه‌ای به اسم BW دارند که از جمله سفیدترین انواع Composite به شمار می‌رود به همین دلیل در صورتی که به دنبال رنگی غیر طبیعی هستید بهتر است به دنبال این دو کامپوزیت باشید.

سئو جاب تیم

سئو جاب تیم

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها